خبرگزاری بیان واشنگتن پست: بن سلمان بحران واقعی را با مهاجرت استعداد‌ها ایجاد کرد - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست استاندارد‌های معیوب «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را در تعیین مشاوران خارجی خود فاش کرد.

این روزنامه در گزارشی نوشت که محمد بن سلمان گروهی از مشاوران خارجی را استخدام می‌کند که حقوق بالایی از دولت دریافت می‌کنند و آن‌ها او را فریب می‌دهند و به او می‌گویند آنچه می‌خواهد بشنود واقعیت ندارد.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد بن سلمان به جای سرمایه گذاری و توسعه استعداد‌های سعودی، آن‌ها را زندانی کرد و با ترساندن بهترین و درخشان‌ترین استعدادها، بحران واقعی را با مهاجرت استعداد‌ها ایجاد کرد.

این روزنامه آمریکایی به افزایش مداوم تعداد شهروندان سعودی که برای فرار از واقعیت جهنم عربستان در خارج از کشور درخواست پناهندگی می‌کنند اشاره کرد.

فعالان حقوق بشر و تحلیلگران می‌گویند که کارزار محمد بن سلمان برای سرکوب مخالفان و منتقدان در عربستان سعودی، سبب افزایش میزان پناهندگی شده است. او در سال‌های اخیر دستور بازداشت شخصیت‌های مهمی از روحانیون، تحلیلگران، بازرگانان، شاهزاده‌ها و مدافعان حقوق زنان را صادر کرده است، افرادی که حکومت سعودی به آن‌ها اتهام داشتن «تماس‌های مشکوک» با نهاد‌های خارجی را مطرح کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که بن سلمان عربستان را به یک «حکومت پلیسی» تبدیل کرد که منتقدان را سرکوب می‌کند و و از خلال کمپین بازداشت‌ها و سرکوب‌گری‌ها علیه فعالان و مدافعان حقوق بشر ادعا می‌کند که به دنبال اصلاحات است و تناقض شدید در اقدامات وی دیده می‌شود.

رژیم آل سعود در داخل عربستان، دربار خود را با تعدادی از مشاوران و شخصیت‌های امنیتی، اقتصادی و اطلاعاتی برای انجام اقدامات جنایی و خشونت‌آمیز محاصره کرد. این شخصیت‌ها در سال‌های حکومت آل سعود مشهور شدند و جنایات و فساد آن‌ها در داخل و خارج از عربستان فاش شد.

محمد بن سلمان، حاکم بی‌پروا، خود را با گروهی از افراد محاصره کرده که میلیون‌ها دلار از خزانه دولت را هدر دادند. آن‌ها تصویر عربستان را در سطح بین المللی، که مورد توجه سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل قرار گرفت، خدشه‌دار کردند.

شخصیت‌های فاسد در دربار سلطنتی

وب سایت سعودی لیکس برجسته‌ترین بازو‌های بن سلمان را برای انجام کار‌های غیر اخلاقی و مالی، قتل و اشاعه فساد برشمرد.

«محمد الجدعان» وزیر دارایی عربستان سعودی که مجموعه‌ای از مالیات‌ها و قوانین را بر دوش شهروندان سعودی تصویب کرد و به دوران تجمل گرایی سعودی‌ها پایان داد.

شاهزاده «خالد بن سلمان» برخی از پرونده‌های امنیتی را مدیریت می‌کند و پیش از این سعی کرده بود «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی را با هدف آماده سازی برای قتل وی فریب دهد.

«سعود القحطانی» مشاور دربار سعودی که مسئول شکنجه و قتل جمال خاشقجی در داخل سفارت در استانبول و مسئول تحقیقات، شکنجه و آزار زندانیان آزادی بیان زن است.

«ترکی آل شیخ» رئیس هیئت سرگرمی و تفریح و مشاور ولیعهد عربستان سعودی که مسئول وضعیت زوال اخلاقی و برگزاری مهمانی‌های مختلط است.

«احمد عسیری» یکی از مقامات نظامی مسئول قتل، ترور و تعقیب مخالفان سعودی است.

«بدرالعساکر» مسئول جاسوسی در توییتر و مدیریت بنیاد جاسوسی «مسک» و رهبر مگس‌های الکترونیکی سعودی است.

«قائد المطرب» رهبر ترور جمال خاشقجی در استانبول ترکیه است.

ناظران امور عربستان می‌گویند که کارنامه ریاض در شکنجه و اعدام و قتل خارج از چارچوب دستگاه قضایی و ناپدید شدن افراد و بازداشت‌های ظالمانه سبب شد تا نهاد‌های بین‌المللی عربستان را بدترین کشور جهان رتبه بندی کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 267 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.