خبرگزاری بیان واکسن آنفلوآنزای تولید داخل تا آخر هفته وارد بازار می‌شود - بیان

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از ورود واکسن آنفلوآنزای تولید داخل به بازار تا آخر هفته خبر داد.

 سیدحیدر محمدی روز دوشنبه در گفت وگویی خبری افزود: واکسن آنفلوآنزا امسال دو تامین‌کننده خارجی داشته است، که اکنون وارد بازار و توزیع شده است، همچنین دو تولیدکننده داخلی داشته که تا اواخر هفته وارد بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون مردم می‌توانند دارو را از داروخانه‌ها تامین و نوع وارداتی آن اکنون در داروخانه‌ها موجود است، تولید داخل هم تا اواخر هفته وارد بازار خواهد شد.

محمدی درمورد تفاوت ویژگی این دو داروی وارداتی و داخلی نیز یادآور شد: استاندارد‌های ما برای واردات دارو و تولید داخل در یک سطح است، بنابراین نمونه‌های داخلی هم از نظر استاندارد‌ها نقصی نسبت به نمونه وارداتی نخواهد داشت و این اطمینان را به مردم داده که داروی تولید داخل از نظر کیفی و اثربخشی مشابه نمونه وارداتی است.

قیمت واکسن وارداتی آنفلوآنزا حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو همچنین خاطرنشان کرد: قیمت وارداتی این دارو با ارز نیمایی وارد کشور شده و حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

به گفته وی، بخشی از این دارو را معاونت بهداشت برای گروه‌های پرخطر توزیع کرده و قیمت تولید داخل نیز فعلا ابلاغ نشده است، اما بی‌شک پایین‌تر از نوع وارداتی خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 333 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.