خبرگزاری بیان ورود تاکسی‌های اینترنتی به فضای تخصصی روانشناسی! / ضرورت برخورد قاطعانه قوه قضائیه با متخلفان - بیان

 

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ این روزها سبک زندگی مردم نسبت به گذشته با تغییر و تحولات گسترده و زیادی همراه بوده است و شیوع بیماری کرونا هم به این تغییرات دامن زده است و بشر را وادار کرده است که برای حل مشکلات و مسائل خود دستاویز تکنولوژی و فناوری شود.

بسیاری از امور زندگی روزمره اغلب افراد در نقاط مختلف دنیا در بستر فضای مجازی و با استفاده از فضای آنلاینی که طراحی و تهیه شده است به انجام می‌رسد و خدماتی که این نوع ارتباطات نوین و به روز به بشر عرضه می‌کنند بر کسی پوشیده نیست اما عرضه خدمات روانشناسی و مشاوره ای در این فضا به هیچ عنوان تخصصی و حرفه ای نخواهد بود.

 

دنیای پر استرس، بشر را مستأصل و نیازمند کمک روحی کرده است

زندگی پر مشغله و سرشار از استرس و تنش افراد در جامعه کنونی اغلب آن‌ها را نیازمند دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره می‌کند و استفاده و بهره‌مندی از توصیه‌ها و راهکارهای عملی که روانشناس و مشاور در جایگاه فردی متخصص و آگاه، پیشنهاد می‌دهند تا حد زیادی می‌تواند به بهبود شرایط روحی و روانی افراد منجر شود و آن‌ها را از حواشی ماجراهای مختلف دور کند و ایمن سازد.

داشتن مهارتها و تکنیکهای روانشناسی و مهارت آموزی روانشناسان و مشاوران در برخورد با مراجعان مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر بگوییم حساسیت این امر به اندازه حساسیت انجام یک عمل جراحی مهم است گزاف نگفته‌ایم و اثرات بهره‌مندی از حضور یک مشاور و روانشناس کاربلد و متخصص در بسیاری از موارد نجات بخش زندگی افرادی می‌شود که به خیال خودشان به آخر راه رسیده اند و به فکر خود چاره‌ای جز مرگ ندارند.

به کارگیری روانشناسان و مشاوران دلسوز، باتجربه و با سواد از جمله مواردی است که همواره مورد تاکید مسئولان در حوزه روانشناسی است و این هنر روانشناسان آگاه است که موجی از امید و نشاط دوباره را در دل افراد ایجاد می‌کنند.

 

ورود تاکسی‌های اینترنتی به فضای تخصصی روانشناسی!

طی ماه‌های اخیر تبلیغات یکی از تاکسی‌های اینترنتی درباره ارائه خدمات روانشناسی و روان درمانی افزایش پیدا کرده است و این موضوع حساسیت بسیاری از افراد از جمله مدیران سازمان روانشناسی، روانشناسان متخصص، خبرنگاران و سایر اصحاب رسانه را برانگیخته است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور طی مصاحبه با رسانه‌های کشور، مجریان تاکسی‌های اینترنتی را مجاز به ارائه خدمات روانشناسی نمی‌داند و این اقدام را که در طول حدود ۱ سال گذشته گسترش پیدا کرده است را امری غیر قانونی برشمرده است.

به گفته محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خدمات روانشناسی و مشاوره خدماتی کاملا حساس و تخصصی هستند و افرادی که در مجموعه تاکسی‌های اینترنتی برای ارائه مشاوره و خدمات روانشناسی به مردم معرفی می‌شوند اغلب افرادی هستند که فاقد صلاحیت این قبیل خدمات هستند و ورود آن‌ها به این عرصه مهم و حیاتی غیر قانونی و غیر مجاز است.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور معتقد است: افزایش آسیب‌های روانی و اجتماعی از جمله تبعات ارائه خدمات روانشناسی از سوی افرادی است که تخصص و صلاحیت ندارند و در کاری مداخله می‌کنند.

 

ضرورت برخورد قاطعانه قوه قضائیه با متخلفان حوزه روانشناسی!

با شکایت سازمان روانشناسی و طرح موضوع مسئولیت قوه قضائیه در خصوص برخورد با متخلفان که اهمیت سلامت روح و روان مردم را جدی نمی‌گیرند، دو چندان شدن است و برخوردی بدون هیچ گونه اغماضی در این خصوص نیاز است.

مردم نیز باید هشدارهای مسئولان مربوطه را بشنوند و در راستای حل تعارضات و تنشهای روحی و روانی خود در زندگی شخصی به افراد آگاه و متخصص مراجعه کنند تا با دریافت مشاوره مورد نیاز مهارت حل مسئله و بهبود شرایط را فرا بگیرند.

پرداخت هزینه‌های مرتبط با خدمات روانشناسی و مشاوره از جمله هزینه‌هایی است که در حال حاضر بسیاری از مردم آن را جدی نمی‌گیرند و با آن کنار نمی‌آیند اما ضرورت دریافت آموزشهای مربوط به مهارت‌های زندگی امری اجتناب‌ناپذیر و مورد نیاز بشری است که در کلانشهر پر آسیبی چون تهران نمیتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 227 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.