خبرگزاری بیان پلیس آمریکایی به دلیل تیراندازی به یک سیاه‌پوست تحت پیگرد قرار نمی‌گیرد - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که اتهامات حقوق مدنی جنایی فدرال را علیه مامور پلیس شهرستان «کنوشا» در ایالت ویسکانسین به دلیل تیراندازی به «جیکوب بلیک» شهروند سیاه‌پوست در اوت ۲۰۲۰ پیگیری نخواهد کرد.

بلیک در مقابل چشم فرزندانش چند بار از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله این مامور پلیس قرار گرفت و از کمر به پایین فلج شد. این حادثه روز‌ها اعتراضات مرگبار علیه وحشیگری و نژادپرستی پلیس را در زادگاه بلیک و سراسر ایالات متحده برانگیخت.

به گزارش رویترز، تصمیم این وزارتخانه ده ماه پس از آن است که دادستان‌های ویسکانسین، مامور پلیس سفیدپوست را که به بلیک شلیک کرده بود، تبرئه کردند.

«مایکل گراولی» دادستان منطقه‌ای شهرستان کنوشا در توجیه رد طرح اتهامات جنایی علیه مامور پلیس مدعی شد که وی در دفاع از خود عمل کرده، زیرا بلیک با چاقو مسلح بوده و با وجود شلیک‌های متعدد شوکر در برابر دستگیری مقاومت کرده بود.

پدر بلیک در واکنش به این تصمیم گفت که از آن ناامید شده و افزود: من از دولت انتظار بیشتری داشتم. معتقدم که ما در یک سیستم نژادپرستانه سیستماتیک هستیم و این سیستم برای ما ایجاد نشده است.

دو مامور پلیس دیگر در صحنه حادثه در آن روز در ماه ژانویه پس از آن که در مرخصی با حقوق قرار داشتند، به سر کار خود بازگشتند.

وزارت دادگستری آمریکا در اطلاعیه خود در روز جمعه اعلام کرد که خانواده بلیک قبلاً از تصمیم مبنی بر عدم پیگرد قانونی مامور ضارب مطلع شدند و این تصمیم بر اساس فقدان شواهدی برای اثبات اینکه مامور پلیس عمداً از زور بیش از حد استفاده کرد، گرفته شد.

پدر جیکوب روز جمعه به شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پرسید «او هفت بار از ناحیه کمر هدف اصابت گلوله قرار گرفت، آیا این استفاده بیش از حد از زور نیست؟»

شهریور سال ۹۹ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که بلیک را نشان می‌داد که به سمت خودروی خود در حال حرکت است و دو افسر پلیس نیز او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از ماموران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند.

تیراندازی پلیس آمریکا به بلیک، خیابان‌های شهر کنوشا و دیگر شهر‌های ایالت ویسکانسین و دیگر شهر‌ها را به صحنه اعتراضات خشن و درگیری معترضان و نیرو‌های پلیس تبدیل کرد.

بر اساس یک مطالعه جدید که اخیراً در مجله معتبر «لنست» منتشر شد، بیش از نیمی از قتل‌های به دست پلیس در ایالات متحده گزارش نمی‌شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، تحقیقات در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داد که در ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ بیش از ۵۵ درصد از مرگ‌ها بر اثر خشونت پلیس، در مجموع بیش از ۱۷۰۰۰ نفر، یا طبقه‌بندی نادرست شده یا گزارش نشده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از هر گروه دیگری بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست می‌دهند و احتمال این که به دست پلیس کشته شوند، ۳.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.