خبرگزاری بیان کشف بیش از ۱۰۰۰ تن موادمخدر در سال ۹۹/ ضرورت روز آمد شدن قوانین برای تمدید زمان نگهداری معتادان متجاهر - بیان

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست تخصصی روند برنامه تحول راهبردی مبارزه با موادمخدر و بررسی تحولات کشور افغانستان و پیامد‌های آن در عرصه مبارزه با موادمخدر امروز سه‌شنبه بیست و هفتم مهر ماه سال جاری با حضور مسئولان حوزه مبارزه با موادمخدر برگزار شد.

سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در این نشست تخصصی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با هر گونه جرمی در حوزه موادمخدر و قاچاق آن قاطعانه و صادقانه برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار‌های رسمی ۹۰ درصد تریاک، ۷۲ مرفین و ۲۰ درصد هروئین توسط جمهوری اسلامی ایران از قاچاقچیان و سوداگران موادمخدر کشف و ضبط می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اضافه کرد: در سال گذشته ۳۰۰۰ درگیری با قاچاقچیان و اشرار رخ داد و در عملیات‌های مختلف ۴ نفر از ماموران نیروی انتظامی شهید و بیش از ۱۰ نفر هم مجروح شدند.

سردار مومنی گفت: در سال گذشته هزار و ۱۰۷ تن انواع موادمخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

سردار مومنی یادآور شد: تا سال ۹۷ در تهران ظرفیت نگهداری ۴۰۰۰ معتادان متجاهر را داشتیم و در حال حاضر این ظرفیت طی یک اقدام جهادی به ۱۶ هزار نفر رسیده است و مجموع معتادانی که در مراکز نگهداری می‌شوند، هم اکنون به ۱۲ هزار نفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: تا کنون ۸۰ درصد معتادان متجاهر سطح شهر تهران از خیابان‌ها جمع‌آوری شده و در مراکز نگهداری می‌شوند و باید برای ۲۰ درصد باقی مانده در سطح خیابان‌های پایتخت فکری اساسی کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: قوانین حوزه نگهداری معتادان متجاهر باید روزآمد شوند و دوره درمانی فعلی که یک تا ۳ ماه و حداکثر تمدید یک دوره است باید تغییر کند چرا که در کشورهای دیگر حداقل زمان درمان معتادان متجاهر دو سال است قوانین این حوزه باید به روز شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.