خبرگزاری بیان گزارش مایکروسافت از نفوذ موفق به ده‌ها شرکت نظامی آمریکا و اسرائیل - بیان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از وبگاه «هیل»، مطابق برآورد «مرکز اطلاعات تهدیدات» و «واحد امنیت دیجیتال» مایکروسافت، زنجیره‌ای از فعالیت‌های سایبری جدید مرتبط با ایران، از ماه ژوئیه امسال صد‌ها حساب «مایکروسافت آفیس ۳۶۵» متعلق به شرکت‌های دفاعی آمریکایی و اسرائیلی، بنادر مهم خلیج (فارس) و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی را هدف قرار داده است. هکر‌ها همچنین شرکت‌های دفاعی که با اتحادیه اروپا، آمریکا و اسرائیل در زمینه تولید فناوری هواپیما‌های بدون سرنشین، ماهواره‌ها و سیستم‌های ارتباطی واکنش اضطراری همکاری می‌کنند را هدف قرار داده‌اند.

مایکروسافت احتمال می‌دهد این حملات سایبری از سوی ایران و برای ردیابی سرویس‌های امنیتی دشمن و سازمان‌های حمل‌ونقل دریایی در خاورمیانه و به منظور تقویت برنامه‌های امنیتی خود صورت گرفته است. دستیابی به تصاویر ماهواره‌ای تجاری و برنامه‌های حمل‌ونقل اختصاصی و فهرست اسامی می‌تواند به ایران در تقویت برنامه ماهواره‌ای در حال توسعه‌اش کمک کند.

با توجه به حملات سایبری و نظامی ایران به اهداف کشتیرانی و دریایی، مایکروسافت معتقد است که این خطرات علیه شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها افزایش یافته است. ما مشتریان خود در این صنایع و مناطق جغرافیایی را تشویق می‌کنیم تا اطلاعات موجود در این گزارش امنیتی را برای دفاع از خود در برابر تهدیدات مذکور مطالعه کنند.

مایکروسافت می‌گوید این هکر‌ها همچنین روی مبادی ورودی در خلیج‌فارس و یا شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی که حضور تجاری در خاورمیانه دارند، متمرکز بوده است.

به گفته مایکروسافت، برخی از اقدامات هکر‌ها موفقیت‌آمیز بوده است و آن‌ها توانسته‌اند به ۲۰ سامانه نفوذ کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.